De meeste mensen gebruiken nog steeds bakboter of andere bak middelen gebaseerd op boter. Vaak zitten deze producten boordevol ongezonde vetten. Kijk ook eens naar olijfolie. Olijfolie zit boordevol gezonde vetten en helpt diverse ziektes te voorkomen. Een andere goede eigenschap is dat je heel goed kan afvallen met olijfolie.

Een gezond alternatief

De traditionele bakboter bevatten veel ongezonde, verzadigde vetzuren. Daarnaast zitten ze vaak vol met de ongezonde transvetzuren. Deze verhogen het cholesterol en kunnen ervoor zorgen dat men te maken krijgt met een hoge bloeddruk. Een hoge bloeddruk en cholesterol kan de kans op hart- en vaatziekten, kanker en obesitas verhogen. Een gezonder alternatief is olijfolie. Olijfolie bevat gezonde enkelvoudig onverzadigde vetzuren en vitamine E. Deze gezonde vetten helpen om het cholesterol onder controle te houden, ondersteunt het immuunsysteem en zorgt voor het verlagen van de bloeddruk. Daarnaast kan je ook heel goed afvallen met olijfolie.

Gezond afvallen met olijfolie

De gezonde vetten in het product onderdrukken het hongergevoel. Hierdoor ben je minder geneigd om eerder te gaan eten. Uit onderzoek is gebleken dat het eten van enkelvoudig onverzadigde vetzuren, zoals in olijfolie, het vetverbrandingsproces tot enkele uren na de maaltijd extra stimuleert. Deze ondersteuning van het vetverbrandingsproces zorgt ervoor dat je goed kan afvallen met olijfolie. Natuurlijk val je niet alleen af van olijfolie, daarvoor zal het gehele voedingspatroon en beweegpatroon onder de loep moeten worden genomen. Het kan echter wel degelijk een ondersteunende rol spelen. Daarnaast is een scheutje olijfolie door een salade een goed alternatief voor een dressing. Gooi daarom al die ongezonde bakboter buiten de deur en begin met afvallen met olijfolie. Het is daarnaast ook nog eens veel gezonder!

Stuur een reactie naar kimberley pex Annuleer reactie

1 comment

  1. kimberley pex

    Is ’t zo, dat olijfolie de gal stimuleert , en dat je daardoor afvalt ? Ik heb dat ooit ergens gelezen.

    -1