13 dagen dieet

De eigenschappen van het 13 dagen dieet

Zit je nog met de extra vakantie kilo’s? En wil je hier binnen twee weken van af? Volg dan nu het 13 dagen dieet. Na afronding van het dieet zul je merken dat je zeven à acht kilo bent verloren. Het is dus niet een dieet waarbij je wekenlang moet afzien. Je hoeft je maar minder dan twee weken in te spannen.

Hoe werkt het 13 dagen dieet?

Het 13 dagen dieet is bedoeld om de stofwisseling van het lichaam te veranderen. Na de 13 dagen zul je hier ook nog profijt van hebben. Daarna kun je zo goed als alles eten, mits met mate, zonder dat je het jojo-effect krijgt. Belangrijk is dat je gedurende het dieet geen alcohol drinkt en minstens twee liter water per dag drinkt.

Wat eet je op welke dag?

Dag 1 en 8: ’s Ochtends een kop koffie met 1 suikerklontje. ’s Middags 2 gekookte eieren met gewokte spinazie en tomaat. ’s Avonds 2 ons biefstuk met sla met olijfolie en citroen.
Dag 2 en 9: ’s Ochtends koffie met een suikerklontje. ’s Middags eet je een plakje ham en een bakje yoghurt. In de avond eet je hetzelfde als op dag 1.
Dag 3 en 10: ’s Ochtends koffie met suiker en één geroosterde boterham. ’s Middags eet je gekookte bloemkool, 1 tomaat en een stuk fruit. In de avond eet je een plakje ham, 2 gekookte eieren en sla met olijfolie en citroen.
Dag 4 en 11: ’s Ochtends hetzelfde als op dag 3. In de middag eet je een gekookt ei en een geraspte wortel. ’s Avonds een bakje fruitsalade en een bakje yoghurt.
Dag 5 en 12: ’s Ochtends een grote geraspte wortel met citroensap. ’s Middags een stuk gekookte magere vis met citroensap en ’s avonds een gegrilde biefstuk en sla met olijfolie en citroensap.
Dag 6 en 13: ’s Ochtends hetzelfde als op dag 3. ’s Middags eet je hetzelfde als op dag 4 en ’s avonds eet je een stuk gegrilde kip met een salade.
Dag 7: ’s Ochtend een kop koffie, ’s middags een stuk gegrild vlees en ’s avonds 1 stuk fruit.

Reactie op het 13 dagen dieet

Heb je het 13 dagen dieet gevolgd? Wij willen graag weten wat je er van vond. Laat hieronder je reactie achter.
Het dieet is uitgebreid beschreven, zodat je het zelfstandig kunt doen. Echter, raden wij altijd aan om een dieet te volgen onder begeleiding van een voedingsdeskundige.
Zodat deze kilo’s eraf blijven en niet weer des te sneller erbij komen.

Geef een reactie

5 comments

  1. Marie Josee Gloris

    Ik ben dit dieet aan het volgen, maar ik kan geen gekookte eieren eten, wel roerei of omelet, en evenmin youghurt; wat zou ik in de plaats mogen eten ?

    -5
    • Hanneke

      Hoi hoi,

      Wat is de reden dat jij geen gekookte eieren of yoghurt mag eten?
      Wanneer ik dit weet kan ik je gemakkelijker producten aanbevelen die jij als vervanging kunt eten.

      Groetjes, Hanneke

      -3
  2. Danielle

    Hallo Iris,

    Ik zit vandaag op de laatste dag vh 13-dagen dieet. Ik ben 4 kilo kwijt. Heb hier en daar beetje gesjoemeld. Dressing door mijn sla. Aardbeien tussendoor. Een avocado door de salade. Of een tomaat mozarella salade gemaakt etc. Elke avond een beker yoghurt mee naar bed. Het is prima te doen zonder koolhydraten! Alhoewel dat ik ze soms miste. ( voor variatie) Maar zodra ik dan mijn maaltijd ophad was de trek in koolhydraten ook alweer voorbij. Met als beloning lekker gevoel in mijn buik zonder moe te worden. ( after dinner dip) Ik moet er nog 4 kwijt. Dus ga verder met koolhydraat arm dieet.
    Dank voor je leuke site!

    -1
    • Iris van der Vaart

      Hoi Daniëlle,

      Wat goed om te horen dat het 13 dagen dieet jou geholpen heeft om af te vallen.
      Leuk dat je jouw verhaal met ons deelt.

      Groetjes, Iris

      -2
  3. Cohonas

    Hi,

    ik merk hier kleine verschillen op het 13 dagen menu.

    Dag 4 bv. moet je ’s middag een stuk kaas van 60 gr. er bij eten. / dag 2 wissel je lunch en avondmaal.

    Zelf zit ik nu aan dag 4, alles verloopt prima